Wat maakt een website betrouwbaar?


De betrouwbaarheid van je website is een ontzettend belangrijke factor voor de conversiekracht van de site.
Gebrek aan vertrouwen kost klanten
Gebrek aan vertrouwen is één van de voornaamste oorzaken waarom consumenten geen producten online bestellen  Het is niet zo dat een betrouwbare website automatisch meer klanten oplevert, maar een onbetrouwbare website kost in ieder geval wel klanten.
Hoe ontstaat betrouwbaarheid van websites?
Daarom is het goed om na te denken hoe je de betrouwbaarheidsperceptie van je website kunt verhogen. Grote vraag is alleen: hoe ontstaat die betrouwbaarheidsperceptie precies? Het is namelijk een heel onbewust proces wanneer je beoordeelt of je site vertrouwt of niet.
Bovenstaande presentatie beantwoordt de vraag welke factoren invloed hebben op de betrouwbaarheid van websites.
Guidelines voor het verhogen van vertrouwen
In de presentatie komen ook de 10 guidelines voor het verhogen van online vertrouwen naar voren waar ik al eerder over schreef.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *