Test jezelf: welke call to action werkt 93% beter?

EĆ©n van de twee onderstaande voorbeelden zorgde ervoor dat maar liefst 93%(!) meer mensen het product in hun winkelwagentje deponeerden. Het enige verschil is de copywriting.
Test jezelf door (voordat je doorklikt naar het antwoord) eerst zelf na te denken over welke variant volgens jou het beste presteert, en vooral waarom:
Versie A – “Feel fresh without sweat marks”

Versie B – “Put an end to sweat marks”

Benieuwd naar het antwoord? Klik dan hier!
(En? had je ’em goed??) Update: zie ook mijn gedachtes bij deze twee varianten in de reacties hieronder.
Als je geinteresseerd bent in meer van dit soort tests, Anne Holland heeft er hier nog een stuk of 58.

5 Comments

  1. Ik had hem goed. Het ene doet een belofte voor een gevoel. De andere is er concreet in wat het precies doet.
    Het is wel een beetje flauw want het is niet alleen de titel die het doet, dus je zou dit verder moeten uitzoeken met een MVT, want misschien is de 1e payoff wel beter…

  2. Hoi Roy, het tweede statement is inderdaad krachtiger/concreter. Maar misschien zit er ook nog wel een psychologische kant aan deze test…
    Weet niet of het bewust is gedaan, maar de tweede variant speelt in op het principe van “loss aversion”. Wikipedia:
    “loss aversion refers to people’s tendency to strongly prefer avoiding losses to acquiring gains. Some studies suggest that losses are twice as powerful, psychologically, as gains.”
    http://en.wikipedia.org/wiki/Loss_aversion

    Jezelf de hele dag fris voelen is een “gain”. Zweetplekken zijn daarentegen een “loss”. Uit onderzoek (zie Wikipedia) blijkt dus dat mensen gevoeliger zijn voor argumenten die inspelen op “losses” dan op “gains”.
    Dat zou dus ook wel een verklaring kunnen zijn waarom dat “put an end to sweat marks” effectiever is dan “feel fresh without sweat marks”…

  3. Had em goed. šŸ™‚ Maar eigenlijk was deze ook niet zo moeilijk. Die eerste is wel erg soft en de tweede is erg concreet. Heb ik toch nog iets opgestoken van je blogs… šŸ˜›
    En nu net weer iets over gains en losses. Erg interessant!!

  4. Leuke post.
    Wel is de tweede boodschap duidelijk coherenter dan de 1e: de call to action van de button komt beter overeen met de ‘dwingender’ statement van de uiting.
    Bij de eerste statement zou ik eerder een button verwachten met ‘buy more comfort’ o.i.d. als copy.
    Mijn ervaring is ook dat het dagdeel en de dag van de week heel veel verschil kan maken: Uiting 2 kan de overall winnaar zijn, maar kan me voorstellen dat de ‘softe’ uiting 1 in het weekend of na 8 uur ‘s avonds weer hoger scoort dan 2. Ik was benieuwd geweest of die uitsplitsing gemaakt was.
    Meer eens te meer wordt duidelijk dat testen van je ad (of site) essentieel is voor succes. Interessant!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *