Inbound marketing


Een slim Amerikaans marketingbureau heeft de term “inbound marketing” geclaimd. Bij het bureau Hubspot beschouwen ze tradionele marketingmethodes als “outbound marketing” (je boodschap via reclame over de bühne krijgen). Nieuwe methodes worden beschouwd als “inbound marketing”. Inbound marketing is per definitie online en werkt als een magneet: klanten worden er zelf door aangetrokken. Het proces om met inbound marketing nieuwe klanten te werven bestaat uit twee simple stappen:

Eat your own dogfood
In principe niks nieuws onder de zon dus: er zijn heel veel bureau’s die dit proces aan hun klanten verkopen. Toch is de manier waarop Hubspot het aanpakt wel mooi om te zien. “They are eating their own dogfood” zoals Amerikanen zeggen. De visie die zij voor hun klanten hebben passen ze ook zelf toe. Door het overvloedig delen van kennis worden ze bijvoorbeeld goed gevonden. En overal vind je “calls to action” om bezoekers te laten converteren.
Niet verkeerd wanneer met een nieuw online marketing bureau in zee gaat om eerst eens te kijken hoe ze zelf hun online marketing aanpakken. Wanneer ze hun diensten aan jou als klant verkopen mag je op z’n minst verwachten dat ze die ook voor hun eigen bedrijf inzetten toch?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *