Google's CEO Eric Schmidt over hoe internet er over 5 jaar uitziet

Vorige week werd Eric Schmidt, CEO van Google, geïnterviewd op een symposium van Gartner. Hij voorspelde grote veranderingen over hoe internet er over 5 jaar uitziet. Het hele interview duurde 45 minuten. Hieronder staat een fragment van 6 minuten met zijn meest interessante uitspraken:

Readwriteweb heeft een aantal van de meest interessante quotes van Eric Schmidt onder elkaar gezet. Ik haal er even drie dingen uit die ik zelf het meest interessant vind:

“Distribution distinctions between TV, radio and the web will go away.”

Dankzij de steeds betere performance van breedband internet is er straks geen kwaliteitsverschil meer tussen TV, radio en internet. Eric Schmidt gelooft daarom dat we straks geen onderscheid meer zullen maken tussen de verschillende distributiekanalen om content te consumeren. Wordt interessant om te zien wat dat betekent voor het businessmodel van Google, o.a. met mobiel internet en Youtube).

“We can index real-time info now – but how do we rank it?  It’s because of the fundamental shift towards user-generated information that people will listen more to other people than to traditional sources. Learning how to rank that “is the great challenge of the age.”

De hoeveelheid informatie die we tot onze beschikking hebben explodeert (nog steeds), daardoor luisteren mensen steeds meer naar elkaar om te horen wat de moeite waard is. Google staat dus nu voor de uitdaging om een rankschikking aan te brengen in de eindeloze stroom van Twitter-berichten en soortgelijke diensten.

“Five years from now the internet will be dominated by Chinese-language content.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *