Goede ideeën moeten de ruimte krijgen

Goede ideeën schieten vaak als een flits door je gedachten. Het is dan zaak om dat eerste kleine idee meteen op te schrijven zodat je het niet vergeet en het idee verder uit kunt denken. Een goed idee moet de ruimte krijgen. Letterlijk….. volgens John Goscha, de bedenker van IdeaPaint.
Ideapaint is een verf die er voor zorgt dat elk oppervlak een soort whiteboard wordt, muren, tafel, verwarmingen, badkamers, alles.  Dat zorgt ervoor dat je de ruimte krijgt om “groot te denken”:

When you’re confined to the space of a typical whiteboard, your ideas are destined to be small. IdeaPaint turns virtually anything you can paint into a high-performance dry-erase surface, giving you the space you need to collaborate, interact and fully explore your creativity. No matter where you use it, big ideas follow.

En in de praktijk ziet een vergaderruimte die onder handen is genomen met IdeapPaint er dan bijvoorbeeld zo uit:
ideapaint
Niet nieuw, wel goede marketing
Het concept van IdeaPaint is volgens mij niet bepaald nieuw. In de bouwmarkten hier in Nederland ligt bijvoorbeeld al sinds jaar en dag “schoolbord verf“.
Verzin er een hip jasje omheen en je hebt IdeaPaint. En dat is precies wat die John Goscha heeft gedaan. Geen ingewikkelde productinnovaties, maar gewoon je marketing goed doen en daarmee nieuwe doelgroepen aanboren. Bekijk zijn website, dan snap je wat ik bedoel. Slim!
ideapaint2

One thought on “Goede ideeën moeten de ruimte krijgen”

  1. Het was inderdaad geen nieuw concept maar er is inderdaad nooit een marketingcampagne van dergelijk formaat rond gebouwd. Je kan het wel niet gaan vergelijken met de schoolbordverf, dat is een compleet andere soort verf 😮
    Dave

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *