Emerce Conversion Event

Het Emerce Conversion Event gaat over het verhogen van online sales. 24 experts, 15 cases, 12 tracks, 1 dag: meer dan 200 eye-openers voor het verbeteren van online conversie.
Inclusief een door mij gepresenteerde sessie over online verleiden en overtuigen.

Programma
Emerce Conversion biedt een programma met verschillende tracks waarin alles over online conversie aan bod komt. Na de plenaire opening volgen expertsessies en cases. Emerce heeft 24 experts en cases  uitgezocht om op 20 april (komende dinsdag al!) hun “lessons learned” met je te delen. Onderwerpen die onder meer aan bod komen:

  • Inrichting van de salesfunnel, webdesign, teksten, psychologie en tactieken
  • Verschillen in doelgroepen en effectieve toepassingen
  • Van diverse kanalen zoals TV, radio en print naar traffic online
  • Meest effectieve inzet van email en CRM-systemen naar conversie
  • Van web naar offline en store traffic
  • Nieuwe kanalen zoals mobile en conversie
  • Online analyse, tools en het verbeteren van conversie
  • Online advertising en conversie: vanuit zoekmachines, affiliate advertising en lead based advertising
  • Pricing-tactieken, upsells en product offerings

Bekijk hier het hele programma en de lijst met sprekers.
Mijn sessie over online verleiden en overtuigen
Hoe verhoog je online conversie door gebruik te maken van psychologische verleidingstechnieken? Dat is het onderwerp van de presentatie die ik zelf zal geven op het Emerce Conversion Event.

Tijdens deze sessie zal ik ingaan op de vraag op “paradox of choice“; hoe meer keuze we hebben, hoe complexer het wordt om een beslissing te nemen. Welke mechanismes liggen daaraan ten grondslag en hoe kun je daar als marketeer op inspelen? Aan de hand van de principes van Cialdini laat ik tal van praktijkvoorbeelden zien van hoe websites bezoekers verleiden en overtuigen om klant te worden.
Je kunt je nu nog inschrijven.  Ik zeg: gewoon doen! 😉
Tot dinsdag!