Bezoekers verleiden tot registratie – 4 tips

Ecommerce sites, weblogs en social media websites hebben graag geregistreerde bezoekers. Geregistreerde bezoekers kunnen immers gemakkelijker bestellen, of gemakkelijker reageren etc. (bij weblogs of social media sites).
Registreren kost de bezoeker moeite
Voor het invullen van een registratieformulier moet een bezoeker moeite doen. Bijna geen enkele bezoeker heeft daarom helemaal vanuit  zichzelf zin om zich te registreren. Je moet bezoekers daarom een beetje verleiden om aan het registratieproces te beginnen.
Tips om te verleiden bij registratieprocessen
Weblog Getelastic publiceerde een aantal tips om bezoekers te verleiden tot registratie. Hier vind je de 4 belangrijkste tips:

  1. Zet de belangrijkste voordelen onder elkaar met bulletpoints: als mensen zich registreren moeten ze wel duidelijk voor ogen hebben waarom ze dat doen. Vermeld de belangrijkste voordelen van registratie daarom nog even kort onder elkaar. Voorbeelden zijn:
    – sneller bestellen
    – als eerste op de hoogte van nieuwe producten
    – kortingen voor leden
  2. Neem altijd een linkje op naar je privacy-statement: bezoekers zijn nog steeds huiverig om hun gegevens af te staan omdat niet altijd duidelijk is hoe daar mee om wordt gegaan. Link vanaf het registratieformulier altijd naar je privacy-statement en leg daar (in gewone-mensen-taal, geen juridische bla-bla!) uit wat er met hun gegevens gaat gebeuren.
  3. Maak duidelijk welke velden verplicht zijn met een asterix (*): sommige informatie is “nice to know”, andere informatie is noodzakelijk om het registratieproces te kunnen voltooien. Maak bezoekers duidelijk welke velden verplicht zijn. Een asterix is een veel gebruikte (en dus veel herkende) methode om aan te geven welke velden verplicht zijn.
  4. Leg vooraf uit welke passwords je accepteert: als je bezoekers vraagt om zelf een password te kiezen, leg dan uit waaraan een password moet voldoen. Een voorbeeld: passwords moeten bestaan uit:
    – minimaal 6 letters
    – tenminste één cijfer
    – zijn hoofdletter-gevoelig

Bekijk alle tips op Getelastic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *