7 typen triggers voor Persuasive Design


Eerder deze week schreef ik over wanneer er een Persuasive Momentum op een website ontstaat. Dat Persuasive Momentum is de ideale situatie om een bezoeker te converteren naar klant. Een Persuasive Momentum ontstaat als hoge motivatie, goede usability en een trigger om een bepaalde actie uit te voeren op hetzelfde moment samenkomen.
De trigger om een bepaalde actie uit te voeren is daarbij dus één van de drie factoren. Triggers heb je in vele soorten & maten, maar volgens Sally Hogshead zijn ze allemaal gebaseerd om één van deze fundamentele principes:

  • Macht
  • Lust
  • Mystiek
  • Alarm
  • Prestige
  • Verboden vruchten
  • Vertrouwen

Door deze triggers heel bewust toe te passen bij Persuasive Design kun je je website stukken effectiever maken. Met de juiste trigger op het juiste moment zullen bezoekers eerder verleid worden een bestelling te plaatsen of contact op te nemen. Het boek van Hogshead gaat dieper in op de practische uitwerking van deze 7 triggers voor Persuasive Design. Daarover later meer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *